Friday, September 19, 2008

Jumaat, aku telah jatuh cinta.

Pada hari-hari yang lain aku merasakan bahawa untuk mendengari lagu The Cure yang berjudul Friday, I'm in love tidak begitu afdal. Kerana A) hari tersebut bukanlah hari Jumaat dan B) I'm not fucking in love.

Pada pagi ini, aku mendengari lagu yang sama dengan semangat tahun 70-an bersama band-band berunsur punk yang berasaskan idealogi anarchist, aku merasakan yang sama. Tetapi, lagu Friday, I'm in love pada pagi Jumaat agak afdal kerana A) hari ini hari Jumaat dan B) aku bertanya, 'Is this love?'. Dan aku tidak berfikir panjang, kerana aku mengetahui ianya akan tetap statik. Ianya mungkin tidak akan direalisasikan walaupun sudah berzaman lamanya.

Tetapi ketika aku mendengari lagu Editors,( tiada kena mengena dengan zaman Punk mahupun Anarchist) baru seketika tadi aku merasakan aku hendak menyanyi lagu Friday, I'm in love. Dan aku merasakan ianya agak afdal, kerana hari ini masih hari Jumaat dan B) figure it yourself genius.

Mahu bernyanyi bersama aku tak?

3 comments:

Man In Black said...

Which is why Sunday Morning should only be played on a Sunday Morning? Two hands clapping now it seems.. Not bad; blogging mujarab juga..

Che

pinknerd said...

aku putus cinta. (lebih kurang)

jack's like a bestie. ben's like..

yeah, whatever.

Nadrah Mustafa said...

che, tak lah, Sunday Morning tak apa, best. and siapa kata clapping two hands? pandai-pandai je. ehem.

pink,
weh putus cinta? tak apa. saya tak bercinta pun. sama je status kita. jack, bestie? you're in love with your bestie. classic, apa? ben, well i had a feeling. ben lagi satu however, membuatkan aku nak berdansa.