Tuesday, September 16, 2008

Percubaan entri 2.

Aku harus berkata, tahun ini adalah suatu tahun yang meriah setelah sekian lama. Bukan mengharap, cuma mesej tersirat telah menusuk jiwa dan raga. Ramai insan yang telah mengenali aku, dan juga telah bersabar dengan kerenah-kerenah tidak logik aku. Mereka tetap di sini. Walaupun peratus kejayaan kejutan tidak menghampiri 100%, namun, it's the thought that counts, eh?

Terima kasih semua. Mama saya best, dia tahu kek kegemaran saya dan juga telah sanggup menutup kebenaran, walaupun beliau berpuasa.

Kawan-kawan saya juga best. MyVi kamu boleh muat 7 orang ke tak? Tak boleh kan? Itu sebab badan-badan kita kecil. Kawan-kawan kamu sanggup berbuka bawang Murtabak sementara menunggu kemunculan kamu tak? Bawang weh, mereka best. Kawan kamu sanggup telefoni kamu dari Dungun dan menghantari teman lelakinya sebagai penganti tak? Tak, sebab kawan kamu mungkin possesive atas teman lelakinya.

Dan jikalau kamu semua menantikan gambar-gambar, seperti mana rakan-rakan aku telah berkata kepada aku atas niat mengutuk secara sinis kepada parti-parti tertentu, "Tell all about this on your blog, with pictures." Hasrat foto-foto kamu, tidak akan tercapai. Kerana A) Aku buruk apabila diselubungi tepung dan B) Foto-foto itu tidak perlu, dan bilangan foto taklah diambil dengan banyak pun.

Saya nak menontoni Rome. Gaius Julius Caesar.

12 comments:

Man In Black said...

Jane,

You seem to have the thing for dictators, now don't you?!

Che: Men willingly believe what they wish.. I think he got that right..

pinknerd said...

okay seriously, your writing bm is bloody incomprehensible.

Anonymous said...

ur bm is so goooooooooooood ! ish, jealous i tau. u can write well in english and malay !


pleaseee... be my mentor. lol !

Man In Black said...

Jane,

Shannon remains my first ever crush.. Stole my little teenage heart. I still keep her FHM coverpage.. Even now, I'll marry her (If only she said yes)

Nah.. I'm not into remakes and remixes.. Doesn't do justice to the original most of the time. And I'm too old to watch all these high school dramas (OC, One Tree Hill,Gossip Girl).. Makes me depressed..

Pena nukilan bertukar bahasa, Jane?!

Che

phantom said...

Sama2.
Kamu buat blog aku kelihatan intelectual

fazm. said...

hahahaha hey. okay first of all, is menghantari even a word? lol. where got such thinggg!

but its okay. lol. so weird, my boyfriend showed up instead of me. haha. glad u had a great time! :)

_ said...

ahhh i missed it ;(

Nadrah Mustafa said...

che,
I think I do have a thing for dictators. Haha, not. I don't even understand fully. I mean, the whole Caesar's doings, I don't find it all that wrong - in the series at least.
Dan tak tukar bahasa nukilan, kemaruk bahasa jiwa bangsa sahaja.

pink,
hahahahaha saya tau awak hebat bm. maaflah, saya akan tukar bahasa soon enough.

sarah,
weh, ramai ckp bm ayat struktur tak betul. you ni tak betul agaknya. :P

phantom,
tidak ada yang intellectual tentang seorang datuk yang buta warna yang mempunyai driver yang lebih hebat meng-dinstinct kan warna. red, orange, green.

faz,
menghantari not a proper word ke? are you sure? haha and yes i did. thanks woman. :)

laa,
ahh you did, but its okay. you, faz and pink missed it. but i did talk to you girls on the phone. :)

Anonymous said...

good goin', jane.. menghantari is morphologically legit and of course it does exist.

aku sendiri pun berharap untuk mula mencoret blog dalam bahasa ibunda seandainya masa mengizinkan...

Anonymous said...

there's a good article on our depleting spirit of bahasa melayu, and how it could lead to a premature language death...

http://www.malaysiandigest.com/index.php?option=com_content&view=article&id=525&Itemid=105

if you browse around the page, you'll find a link to bahazain.blogspot.com which i'd highly recommend. political pursuits aside, some of his articles have some good insights concerning malaysiana, particularly on language revitalization and linguistic rights.

thought some of you here would be interested.

Nadrah Mustafa said...

anon, haha and so it is a word. well, sila mencoret dalam bahasa ibunda. begitu indah, bukan? insyaAllah masa akan mengizinkan.

acid rain,
why does your nick sound familiar? think i've come across it in some of the blogs. and thanks for the links! i shall read them.

Nadrah Mustafa said...

hey acid rain,
i've read the blog + article. WOAH. terima kasih! saya suka! :)