Friday, September 26, 2008

Turner dan ketidakstabilan minda,

Maafkan aku, tetapi aku harus melepaskan ketidakstabilan aku kepada sesuatu. Dan aku telah memilih mangsa aku.

Aku mengasihani kepada teman-teman lelaki yang harus menemani teman-teman wanita mereka di dalam sesi 'pelacuran kamera'. Maksud aku, jikalau teman lelaki perempuan itu seseorang yang memerlukan pemujaan yang konsisten seperti yang lain, tidak mengapa. Kedua teman lelaki dan teman wanita sehati-sejiwa, walaupun itu bermaksud sesi 'pelacuran kamera'.

Tetapi, kepada teman-teman lelaki yang terpaksa melayani kerenah teman-teman wanita mereka ini?

Dan juga, jikalau engkau berjalan-jalan membeli-belah untuk perayaan yang bakal menjelang, ataupun sesi melepak bersama rakan-rakan, engkau tidak perlu membawa kamera ke mana-mana sahaja dan menangkap setiap saat dan setiap gerak-geri engkau di dalam pusat membeli-belah itu.

Maksud aku, minggu hadapan, kita semua akan ke tempat yang sama semula. Hari ini sudah 'melacur' terhadap kamera, minggu hadapan, apabila kita ke tempat yang sama (cuma berbaju/outfit berlainan), adakah kita akan 'melacur' terhadap kamera lagi?

Oh lupa, of course we are! (we're in different outfits silly! Nevermind the place)

Apatah lagi, apabila mereka dedikasikan sebuah album untuk waktu riadah itu di 'mukabuku'.

Rakan sekelas aku yang agak distant, mengatakan secara terbuka, bahawa aku mempunyai isu-isu yang sehubung dengan perkara-perkara ini. Juga, isu-isu yang setema dengan ini.

Tetapi benar, sesi 'pelacuran kamera' tiap detik? Puh-lease.

Maaf, minggu depan lepas cuti, jangan pula kamu semua tidak mahu bercakap dengan aku di kolej. Aku hanya sekadar melepaskan geram. Mementingkan diri juga lah kiranya. Tetapi tidak mengapa, hari Rabu dah Syawal.

9 comments:

Man In Black said...

Cam whore and facebook.. Wow!! Translation pretty good, eh.. But then again, it's vanity isn't it?

Che: Addictive but safe..

Nadrah Mustafa said...

Che, more like narcissistic generation! In need of admiration!!! Self obsessed, vanity yes. But why?

Nadrah Mustafa said...

I correct myself, "in need of constant admiration"

Man In Black said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

i agree ! but oh well, i am one of them so i don't mind. it is just something that all of us are going through, everyone will eventually go through this phase of life. :)

selamat hari rayaaaa !

Anonymous said...

eh, it is not that camwhoring is something that all of us are going through. it is just that, camwhoring is something that makes people feel normal. because well, i dont know.. cant really explain on that. but, what's the use of the camera if people dont use it to take their own picture or etc ? i know they can take pictures of a landscape or something but oh well, everyone's happy with their looks, that's why they camwhore. whether its ugly or not, they don't care because they're not the ones who make judgments, its the other people.

Nadrah Mustafa said...

Che dan Sarah,
haha, you know what? memang lah tak salah if they look good and all.

i yang bermasalah with these issues. live and let live nad!

fazm. said...

hahaha you told me about this yday. and i know who u're talking about! mwahahahahhaha. but ala, i love seeing & taking pictures. i know u do too! :)

Nadrah Mustafa said...

sayang, :) (smile of guilt and laughter). told u i got issues!